Roger’s Comic Ramblings: IDW’s Frazetta – Funny Stuff Review

Tento príspevok je uvedený pod:

Hlavné body na domovskej stránke,
Rozhovory a stĺpce

Frazetta – vtipné veci

Autor: Roger Ash

Frank Frazetta je známy od légií fanúšikov pre svoje fantasy obrazy s Buff Barbarians, Sporne oblečenými ženami, pátmi džungle a hrozbami prírodných aj nadprirodzených. Mal však mäkšiu stránku, praštitú stranu, ktorú fanúšikovia môžu vidieť na displeji v IDW/Yoe Books ‘Frazetta – vtipné veci. Tento zväzok zhromažďuje komické príbehy a ilustrácie, ktoré uskutočnila Frazetta predovšetkým na konci 40. rokov, hoci niektoré sa preliali do 50. rokov 20. storočia. Videl som niektoré z týchto práce pred rokmi v dlhej tlači Malé zázraky z kuchynského umývadla Press. Okrem jedného príbehu (Snowman), Frazetta – Funny Stuff zhromažďuje všetko, čo bolo v tomto zväzku a oveľa viac. Táto kniha je skutočnou pochúťkou pre fanúšikov Frazetty, ako aj pre fanúšikov klasického humoru a detských komiksov.

FRAZETTA – Zábavné veci sú rozdelené do troch hlavných sekcií, z ktorých prvé sú „vtipné zvieratá“. Početné príbehy v tejto sekcii predstavujú Hucky Duck, kačicu School Age, ktorá sa dostane do najrôznejších neplechu od poskytovania Crowa pre kohúta, aby si zarobila peniaze, aby šla do cirkusu, aby hrala Hooky zo školy. Najpamätnejším príbehom Hucky Duck je podľa môjho názoru ten, v ktorom je chytený rybami a odvedený na podvodný súd za rybolov v jazere, kde nie je povolený žiadny rybolov. Príbeh je veľmi neskutočný a znepokojujúci, ale stále veľa zábavy. Ostatné postavy z Huckyových príbehov majú tiež svoju vlastnú šancu žiariť. Barney Rooster hrá v dvoch príbehoch – zvyčajne sa snaží prekonať hlúpy psík, ktorý stráži farmársku kukuricu – a profesor Bacon (ošípané) dostane najvyššiu fakturáciu v príbehu, aj keď Hucky je skutočnou hviezdou.

Okrem Hucky Ducka a priateľov existuje niekoľko príbehov, v ktorých hrá veveričky z Brooklynu (kde bol vychovaný Frazetta), vrátane Munhy a Dodger Desquoil. Okrem ich prízvukov nie je veľa, čo by tieto príbehy umiestnili v Brooklyne, pretože okolo ich stromu sa koná veľa akcií, ktorá sa zdá byť v lese, s výnimkou príbehu, v ktorom sa munchy presúva na Floridu.

Barney Rooster uvažuje o dileme.

Nastavenia pre tieto príbehy skutočne umožňujú Frazette nakresliť niektoré veľmi svieže scény lesa a poľnohospodárskej pôdy. Zvyčajne začínajú s polovičným striekajúcej panelu, ktorý je vynikajúco vymedzený. Postavy tiež skutočne ožívajú s fantastickým jazykom tela a úžasnými výrazmi tváre. Mojím osobným favoritom postáv je Barney Rooster, pretože sa zdá, že Frazetta s ním chodí oveľa viac ako ostatné. Je tiež fascinujúce vnímať Frazetta Grow ako umelkyňa v priebehu príbehov.

Titulný panel pre bláznivého pavúka.

Druhá časť „Text ilustrácie“ obsahuje bodové ilustrácie, ktoré Frazetta urobila pre textové príbehy v komikse. Pre čitateľov sa dnes môže zdať čudné, ale početné komiksy sa používali na predstavenie textového príbehu s 1-2 stránkou, ktorý sa v tematicky zviazal so zvyškom knihy. V niektorých prípadoch obsahovali postavy, ktoré sa objavili v iných príbehoch, ale zvyčajne obsahovali odlišné postavy. Frazetta ponúkol titulný panel pre desiatky týchto textových príbehov av niektorých prípadoch aj sekundárne ilustrácie. To je to, čo nájdete v tejto časti, aj keď samotné textové príbehy nie sú zahrnuté. Tieto výkresy siahajú od náladových po rozumné a všetky sú skutočným zážitkom. Fanúšikovia Frazettovho umenia by mohli stráviť hodiny pozerať sa na túto časť. Z mojej skúsenosti s čítaním týchto starých textových príbehov bolo Frazettovo umenie pre nich pravdepodobne oveľa lepšie ako samotné príbehy.

Looie Lazybones a Clarabelle Nettlepatch sa stretávajú s rootin’-tootin ‘Runt.

Tretia sekcia obsahuje „Funny People“ a umožňuje Frazette uvoľniť sa s množstvom šikovných mužov a veľkolepých žien. Mnoho príbehov v tejto časti obsahuje Looie Lazybones (jeho priezvisko, nie popis) a jeho romantický záujem, Clarabelle. Toto sú v podstate príbehy o kopci, ktoré sa mnohé zvyčajne otáčajú okolo sporu lenivej kosti s tuzzle alebo veci, ktoré sa mýlia v milostnom živote Looie a Clarabelle. Moje osobné obľúbené sú pleťové vody lásky, v ktorej Femme Fatale Tess Teszlewit, ktorá sa pokúša prinútiť Looie, aby si ju vzala pomocou milostného lektvaru. Plán zlyhania a Looie namiesto toho padá na päty na kravu. Ako poburujúci nápad ako muž, ktorý tancuje s kravou, je, keď ju nakreslil Frazetta, veríte, že by sa to skutočne mohlo stať, ale stále vyzerá hlúpo, pretože všetci sa dostanú von.

Príbehy, ktoré som v tejto sekcii skutočne potešil, sú dva príbehy Kathy, dospievajúcej ženskej protagonistky. Dobrodružstvá Kathy a jej dospievajúcich kamarátov sú zábavné, ale to, čo ich pre mňa skutočne kladie na vrchol, je to, ako tínedžeri spolu hovoria. Komunikujú pomocou množstva bedrového slangu, ktorý je len hrotom na čítanie. Nie som si istý, či tínedžeri skutočne hovorili takto, ale časť mňa dúfa, že to urobili, pretože je to tak zábavné.

Sekcia končí rozprávkou, ktorá, aj keď nie je vtipná, je GorGeously nakreslené. A aj keď princ v príbehu nie je pomenovaný, potom, čo som ho videl, myslím, že jeho meno by mohlo byť statočné.

Okrem týchto príbehov je tu aj úvod od animátora Ralpha Bakshiho a textový kus editora a dizajnéra Craiga Yoe. Teším sa, až si prečítam, čo musel Bakshi povedať, pretože som fanúšikom jeho animovaných filmov a on a Frazetta spolupracovali na filme, Fire and Ice. Úvod je však napísaný bez interpunkcie okrem príležitostnej pomlčky a skratky sa používajú v celom texte. Takto zaujímavé, ako to bolo, nakoniec to nakoniec bolo fuškou na čítanie a frustrované oveľa viac ako informované. Yoeov textový kúsok je veľmi poučný a poskytuje krátku históriu Frazettovho diela a toho, ako sa do tohto zväzku zmestia príbehy a umenie v tomto zväzku. Zistil som, že poznanie histórie za týmito príbehmi a to, ako podporili jeho umenie, zlepšili moje ocenenie.

FRAZETTA – Funny Stuff odvádza čitateľov späť do času, keď sa komiksy robili z rôznych vkusov. Zábavné zvieracie príbehy sú ideálne pre mladých čitateľov, zatiaľ čo vtipní ľudia sa zdajú byť oveľa viac zameraní na dospievajúcich, ale všetky príbehy sú ideálne pre všetky vekové kategórie. Toto nie je v skutočnosti objem všetkých vekových skupín, aj keď textové kusy sú ilustrované umením z celej Frazettovej profesie, ktoré obsahuje niekoľko kusov so ženskou nahotou. Komické umenie je skenované z pôvodných komiksov, v ktorých sa umenie objavilo. Niektorí môžu byť naštvaní, že príbehy neboli remasterované pomocou moderných techník sfarbenia, ale podľa mňa vidíme príbehy, ako sa pôvodne objavili – bradavice a všetky – dodáva kúzlu knihy.

Ak ste fanúšikom Frazetta, pridanie Frazetty – Funny Stuff do vašej zbierky nie je ničím brainkerom. Je to fascinujúci pohľad na časť jeho povolania, o ktorej možno veľa neviem. Ak ste fanúšikom krásneho komiksu, táto kniha by mala mať, pretože umenie je skutočne ohromujúce. Ak sa tešíte z zábavných komiksov, je tu aj veľa. Existuje mnoho dôvodov na kúpu tejto knihy a ak ste tak ešte neurobili, mali by ste do svojej zbierky skutočne pridať Frazettu – vtipné veci.

Nákup

Frazetta – Funny Stuff HC