Advance Recenzia: Americká komiksová kniha Twomorrows: 60. roky (1960-1964)

Tento príspevok je uvedený v časti:

Hlavné body na domovskej stránke,
Rozhovory a stĺpce

Americká komiksová kniha Chronicles: 60. roky (1960-1964)

autor KC Carlson

Možno si myslíte, že poznáte históriu komiksov v Amerike, ale môžem do značnej miery zaručiť, že to všetko nepoznáte. Prečo to môžem povedať? Práve som čítal vývojovú kópiu American Comic Book Chronicles: The 60. roky (1960-1964), 224-stranovú viazanú históriu tohto desaťročia publikovanej spoločnosťou Twomorrows, a bol som prekvapený, keď som sa naučil úžasné nové informácie-alebo v veľmi Najmenej objasnenie predchádzajúcej histórie, ktorá bola prinajlepšom zahmlená. Poznám veľa vecí, takže ak som našiel veci, ktoré som predtým nevedel, stavím sa, že aj vy.

Kniha bola starostlivo skúmaná a napísaná John Wells, ktorý už niekoľko desaťročí hromadí údaje o v podstate o všetkom o komiksoch a prúžoch. Zdieľal výskum s rôznymi komiksovými profesionálmi, zákulisiami, predtým, ako sa teraz vydá s tým, čo vie. Takže vás upozorňujem, priehrada sa chystá prasknúť a radšej máte povodňové poistenie, ktoré táto kniha poskytuje! Každá z piatich zdĺhavých kapitol ľahko pokrýva na sto rôznych tituloch, postavách a tvorcov. Naučte sa zvláštne maličkosti o všetkých vašich obľúbených postavách – rovnako ako stovky, o ktorých ste pravdepodobne nikdy nepočuli! (Mark Waid okrem

Nejde iba o Atlas/Marvel a DC. Tento zväzok pokrýva aj úžasné a podceňované komiksy od spoločnosti Dell/Gold Key, Charlton, Archie, Harvey, ACG, Warren a možno aj pár, o ktorých ste nikdy nepočuli.

Čas pochoduje ďalej!

Sgt. Fury a jeho vrčanie komanda #1

Každá kapitola obsahuje časovú os, nielen hlavné podujatia komiksov, ale aj ich kontext, so správami o svete a hlavnou popkultúrnou kultúrou. Vedeli ste napríklad, že Marvel’s Sgt. Fury a jeho vrčanie komanda č. 1 boli uverejnené v rovnakom čase ako Feminine Mystique Betty Friedanovej, vo februári 1963? (Obaja musia byť na každej dobrej knižnici Fanboy.) Tiež pozoruhodné Spider-Man #1 a ona je Josie #1 (neskôr Josie a The Pussycats), ktorá sa prvýkrát začala predávať v decembri 1962. Zhodu? Myslím, že nie … ešte jeden: 26. marca 1964 Julius Schwartz, Carmine Infantino a John Broome prepracovali Batmana a začali proces, ktorým spoločnosť DC Comics prevzala tvorivú kontrolu nad postavou od Boba Kaneho. Hneď nasledujúci deň na Aljaške bolo zemetrasenie s veľkosťou 9,2 – najväčšie v Severnej Amerike a druhé najväčšie na Zemi. Kde bol Bob Kane 27. marca 1964?

Akčné komiksy #309

Mäso a zemiaky knihy sú hĺbkové kapitoly, ktoré tvoria každý jednotlivý rok. Wells majstrovsky viní celú komiksovú históriu od podujatia po podujatie, vydavateľ vydavateľa. Napríklad Wells vyberá prvý predaj Sergia Aragonés na Mad, ktorý otvoril 1963, nasledoval maliar Roy Lichtenstein, ktorý má vplyv nielen na umelecký svet, ale aj na peňaženky iných umelcov. Toto obdobie sa uzatvára s dôkladným a fascinujúcim pohľadom na to, ako katastrofa atentátu JFK ovplyvnila priemysel komiksu, ako aj tajnú históriu, ktorý stojí za nešťastným vzhľadom JFK v akčných komiksoch.

Regenerácia a reklára

Fantastické štyri #1

Čo ma fascinuje veľa o amerických komiksových knihách: 60. roky (1960-1964) je uspokojivý tón. Wells sa skutočne hromadí v histórii, ale v žiadnom momente sa nikdy necítite, akoby ste čítali knihu suchej histórie. Táto verzia je plná nových nuancií v starých príbehoch. Príklad: Do značnej miery si každý prečítal aspoň jeden účet o tom, ako vytvorenie nádherných štyroch vyskočilo buď z golfovej hry medzi Marvel (vlastne Atlas) a vedúcimi pracovníkmi DC alebo z túžby Stan Lee napísať niečo iné ako neobmedzené monštrum A západné príbehy, ktoré roky vychádzal. John Wells pravdepodobne prečítal všetky tieto účty a destiloval pravdepodobne definitívnu verziu – nezabudol zahrnúť Jacka Kirbyho do rovnice. Je tiež celkom zábavné vidieť, ako sa Kirby objavuje všade – nielen robí Marvelove monštrum kníh – začiatkom 60. rokov. A Wells tiež vyriešil aj staré tajomstvá (napríklad náhody medzi načasovaním a podobnosťou Marvel’s X-Men a DC Doom Doom Patrol’s darebné bratstvo zla).

Ramona Fradon. Foto: Roger Ash.

Ďalším kľúčovým aspektom je Wellsova záhadná schopnosť prezentovať celú túto fantasticky koncipovanú históriu na ľudskej úrovni, ktorá sa sústreďuje na tvorcov, ktorých predstavy sa nechali divoko bežať. Wells vyniká tým, že nám hovorí príbehy oboch superhviezd (Lee a Kirby) a typicky Unsung (Ramona Fradon, Bob Bolling, Russ Manning).

Moje najobľúbenejšie časti tejto knihy zahŕňali učenie sa podrobností o veciach, o ktorých som trochu vedel (napríklad rozdelenie medzi vydavateľmi licencovaného Dell a Gold Key), pričom odišli s lepším porozumením toho, čo sa tam presne stalo, povedané v ľahko zrozumiteľnomspôsob.

Je Josie #1

Áno, je toho veľa o Supermanovi a Spider-Manovi a Batmanovi a Avengers a Justice League. Je tu tiež veľa o Space Family Robinsona, Metamorpho a Herbie a Ant-Man, Josie a strýko Creepy a smutné vrece a veľa všetkých ostatných postavičiek, ktoré bolo pre niekoho rozhodujúce pre niekoho v určitom okamihu. To je skutočný dôvod, prečo je táto kniha taká zásadná – pretože všetko v nej bude pre niekoho rozhodujúce dnes dnes, zajtra a niekedy v nejakej šialenej nemožnej budúcnosti. Teraz je to nejaká kniha histórie!

Americká komiksová kniha Chronicles: 60. roky (1960-1964) je prvý v sérii s viacerými zväzkami. Plánuje sa nakoniec pokryť históriu komiksov od 40. rokov až do dnešného dňa. V roku 2013 hľadajte 1965-1969, tiež John Wells, ako aj zväzky v 70. a 80. rokoch 20. storočia.

KC Carlson: Písanie tohto písania vo Virgínii. Vidieť to v „tlači“ vo Wisconsine. Je to mágia, hovorím, že YA!

Nákup

Klasické komiksy z databázy Grand Comics.